۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۰۰

به لحاظ کیفیت و میزان برداشت؛

بیله سوار در تولید عدس رتبه اول کشوری را دارد

بیله سوار در تولید عدس رتبه اول کشوری را دارد

بیله‌سوار – مدیر جهاد کشاورزی بیله‌سوار با اشاره به میزان برداشت و کیفیت عدس تولیدی در این شهرستان گفت: بیله سوار در تولید عدس رتبه اول کشوری را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جهانی بعد از ظهر چهارشنبه در بازدید از مزارع و برداشت محصول عدس در بیله سوار افزود: این شهرستان یکی از مستعدترین مناطق استان و کشور برای کشت عدس است.

وی با اشاره به آغاز برداشت عدس در بیله سوار پیش بینی کرد امسال بیش از پنج هزار تن محصول عدس مازاد بر نیاز از کشاورزان این شهرستان خریداری و ذخیره شود.

مدیر جهاد کشاورزی بیله‌سوار اراضی مستعد کشاورزی این شهرستان را بیش از ۱۱۰ هزار هکتار برشمرد و تاکید کرد که از این میزان بالغ بر پنج هزار و ۳۰۰ هکتار امسال به کشت عدس اختصاص یافته بود.

وی متوسط برداشت عدس از هر هکتار از اراضی کشت شده شهرستان را حدود ۹۵۰ کیلوگرم اعلام کرد و متذکر شد: این میزان بالاترین برداشت محصول عدس از اراضی کشاورزی کشت شده است.

جهانی با اشاره به این ویژگی ها، بر اهمیت ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی و باغی در بیله سوار تاکسد کرد و ادامه داد: بسته بندی و برند سازی محصولات رونق اقتصادی را در پی خواهد داشت و باید گام های موثری در این حوزه برداشته شود.

وی همچنین بیان داشت: عدس از جمله گیاهانی است که به صورت بیولوژیکی و از طریق باکتری های ریزوبیوم، ازت هوا را تثبیت کرده و باعث رشد بهتر و افزایش عملکرد کشت بعدی می شود و می تواند گیاهی موثر و مفید در تناوب با گیاهان دیگر از جمله گندم قرار بگیرد.

کد خبر 4628893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha